Swishswish, vips så är det onsdag!


Vet ni vad: Det är fantastiskt hur snabbt kvällarna blir natt och natten blir morgon när man bor i sitt nya mysiga hus med sin äkta dröm-make. Tiden


verkligen bara flyger iväg och innan man vet ordet av så är det dags för jobbet igen.


Oavsett om jag engagerat mig i att göra något världsomvälvande eller bara varit en slöhög i soffan så går tiden bara Så. Himla. Snabbt!

Att tiden går fort när man har roligt är ingen underdrift - det kan jag lova!


En liten veckoresumé kanske jag hinner bjuda på i alla fall?!


Helgen som var:
Fredagen spenderades i goda vänners lag. Kräftskiva hos oss. Knytkalas-style. 10 underbara vänner som förgyller varenda sekund av umgänge. Superkul. Halv två hade de dock fått nog av sång, kräftor, xBox, whisky och hattar, och gick hem till sitt. Jag och Anders stannade uppe en stund. Städade och pysslade lite innan sängdags och när vi vaknade på lördagen var det ganska behagligt att gå upp. Det enda som vittnade om gårdagens partaj var en kräfthatt på ena högtalaren och några girlanger på altanen.


Lördagen fortskred med strålande väder. Eftersom vi fortfarande inte har några persienner i sovrummen (ja jag vet) och solen sken som en sommardag var vi uppe med tuppen och satte igång med diverse aktiviteter. Anders oljade ändträna på hela huset och handlade, och jag diskade, tvättade, vek och hängde kläder och bakade samt tog mig lite tid att sitta på altanen i skuggan, dricka dricka och läsa tidning. Ni vet sånt där man vill göra på semestern men aldrig hinner för man har för många projekt… Skönt!


På eftermiddagen kom mina mysiga föräldrar och vi började med lite hemmagjord äppelkaka och kaffe och fortsatte med trerätters som bara blev två eftersom ingen orkade efterätt. Förrätten bestod av kex med "snygg creme-fraiche-röra" som numera fått namnet "jamaicapajav kompisen JM, samt huvudrätt som bestod av grillad oxfilé, klyftpotatis, hoummus, chillibearnaise och grillade tomater. 


Söndagen stod jag och mamma i köket hela dagen. Så himla mysigt! Vi friterade squashblommor, gjorde pomarola (italiensk tomatsås) och så gjorde jag stekt marulk med ris och hollandaisesås till lunch. Anders stack iväg med pappa och köpte en superfin slöjdbänk att ha i garaget. Min gulliga handy-man =) Mer än så hann vi inte, för sen åkte mamma och pappa hem.


Eftersom vi inte varit på K-Rauta på två dagar (!) så åkte vi såklart dit, och sen avslutade vi kvällen helt ensamma framför en film som vi fått låna av JM. En ytterst hjärndöd film. Biodome… i alla fall. Ostbågar.
Sen var det natt och sen var det morgon och sen var det denna veckan. Jösses!



Måndag:
Strosade på stan efter jobbet och investerade i snygg sopskyffel och utomhuslyktor. Sjukt jobbiga grejer att ta på tunnelbanan, men väl värt det. Sen handlade lite frukostprylar innan vi åkte hem. Vårt ena bildäck fick sig en tur till farbror doktorn och sen, till kvällsmat, fick det bli rester. Oxfilé en måndag?! Äh, det var väl inget ;)


Tisdag:
Åkte till stora köpcentrumet och köpte ett par byxor till mig och ett USB-minne. Sen åkte vi hem och jag lagade mat. Stekta chiliräkor med Pomarola och pasta fick det bli. Under tiden monterade Anders skohyllor och mja… sen var det inte så mycket dag kvar igår heller...


Onsdag:
Ja det är idag det.

Jag unnade mig en stooooor soyalatte på väg till jobbet för att bli lite peppad inför dagens tunga utmaningar som jag visste skulle komma, och de kom. Rätt hårt. Men jag klarade dem med bravur om jag får säga det själv och det får jag (punkt). Men nu är jag T-R-Ö-T-T.

Efter jobbet hoppas jag på en skön krispig promenad i skogen med en korg under armen. Det är helt underbart höstväder och vi har fått två fina svampknivar av kompisarna MK och HL.
Sen är det dags med lite hemmafix innan jag tänker somna i soffan till nån kul film eller kanske någon onödig serie.
Sådetså!


=)


Gokväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback