alpresa = förberedelseshoppa!

Mina trogna läsare och vänner vet att vi var i alperna förra året.
8 personer var vi, och vi hade en "stuga" 35 kvm. Trångt, påfrestande, mysigt, kul!

Nu har kompisen och organisatörssjälen JM gjort det igen och en resa är bokad :)
Den här gången blir det samma skidort (varför avsluta ett vinnande koncept) men 170 kvm stuga och 16 personer.
Det blir nog fina fisken det här tror jag.
Dessutom blir inte jag och Anders ensamt par den här gången, vilket jag tycker känns bra. Mängden människor kommer göra att det alltid finns någon som vill göra allt. Härligt! =)

Det ska bli så himla skönt att åka ner för backarna igen! Snowboard is the shit!!!!

Inspirerade som vi är, åkte vi i söndags till en sportbutik med syfte att handla lite uppdaterade prylar inför äventyret.
Det slutade i vanlig ordning att vi hittade en massa annat "måste ha" men det gör ju inte så mycket, eller hur?! =)
Det blev:
* En 2:nd layer munkjacka för mig. Ljuvligt material. Saknade sådan förra årets alpresa.
* Ett träningslinne till mig. Är inte så pjoskig på gymmet, men snygga träningskläder är faktiskt ganska behagligt och motiverande, när man står där och i övrigt ser jäkligt sliten ut.
* Fempack strumpor och 3 par hipsters till mig.
* Fempack strumpor till Anders
* Cykelhjälm till Anders (inget att ha i alperna, men ändå...)
* Mössa till Anders att ha i den franska kylan
* Världens sötaste miniryggsäck till mig. Både att ha i backen, men också som praktisk väska när handväska inte passar.


Mycket nöjd är jag. Och laddad. SOM jag längtar!!!!! =)

Swish,swish!


Kommentarer
Postat av: JM

Hmm.. undrar lite hur påverkad damen var när du räknade in 8 pers på förra skidresan. Ok att Oskar och Nicke säkert lät som två pers var, men ändå... :P

2010-10-11 @ 12:26:52
Postat av: Nadja

Haha! Ups! Lite fel kanske... och lite sen reaktion också kanske.... =P

2010-11-04 @ 22:09:37
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback