Hjälte?

Den här veckan kantas av förberedelser.

Den började med en tvådagars kurs i miljö i samband med mitt dagliga arbete.
Miljö och miljöhotet mot världen, är ett stort fokusområde för mig, både på jobbet, men också en del privat. Därför är det både kul och inspirerande att på arbetstid få gå kurser i något som inspirerar mig så.
Att skutta hemmåt i vintersol efter en heldag med tips på hur jag i vardagen, genom mitt arbete, kan hjälpa miljön är mycket MYCKET inspirerande.
Här ska hända saker!

Igår onsdag förberedde vi oss inför kommande helg!
Vi ska på maskerad i Umeå med tema "hjälte" och fri tolkning på det. Inte helt enkelt.

Först var jag inne på att klä ut mig till Ernst. Han är ju ändå en riktig hjälte, men det är inte direkt en enkel förvandling... dessutom lockar det inte att gå barfota i oktober i Umeå.

Sen skulle det ju vara kul att klä ut sig till MacGyver, men det var inte kul nog för de som inte känner mig...

Många har föreslått typ kattkvinnan och sånt, men jag tycker att det är så tråkigt att dra på sig någon högblank latextrikå för att sedan obekvämt gå runt och dra in magen hela kvällen....
(punkt)
Jag har tillslut valt någon som man kanske inte skulle kalla hjälte alltid, men som kan vara ens hjälte i vissa situationer... Mer om detta i efterhand =)  den som väntar på nåt gott...
Jag köpte i alla fall ett öngott, en tröja och ett par strumpbuxor... ni ska få se vad det blir ;)

Hursomhelst.
Det är väl ungefär vad vi valt att fokusera på den här veckan.
Ett par goda middagar har vi dock fått i oss, i form av min höstpanna (grytbitar i ugn med rotfrukter) och Anders bidrag i form av blodpudding och ägg (på mitt önskemål, han kan göra riktigt avancerade middagar om han vill)
En del träning (och MYCKET träningsvärk, yippie!) har det blivit också. SÅ skönt att vi kommit igång ordentligt igen!
Och lite Desperate housewifes...

....och kärlek såklart!

Som sagt, kommit igång med träningen ordentligt, så nu är det.........(trumvirvel) Träningsdags!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: SusBus

MacGyver är ju klockrent! Det är inte försent att ändra sig!! =)

2010-10-29 @ 19:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback