1:a advent 2010


Hej alla vänner!

Idag är det första advent!

Egentligen en vanlig söndag som börjar med morgonmys, frukost och ett pass på gymmet. (Gillar verkligen att gymma på helgen. Får Energi!) Men något känns ändå annorlunda. Det märks att det är advent!

Det är mörkt ute, men snön lyser upp riktigt vackert. Likaså gör alla de adventsljusstakar och julstjärnor som blänker i så gott som varje fönster. De skymtas lite bakom vintriga gardiner, och ger en mental värme, precis som det ska vara när julen närmar sig.

Kallt ute och varmt inne. Det är decembermotto för mig. Därför har jag som vanligt gått hårt åt ljus
Jag har julpyntat i lägenheten såklart. Tomtar, änglar och snögubbar i alla former är framme och självklart innebär julpyntet även endel pyssel för en pysselhöna som jag =)


Hemmagjord adventsljusstake av lite annorlunda modell med högblanka blockljus


De här ljusen piffade jag upp med band och smycke, present till de sötingarna som bjuder på förstaadventsfika idag!
Först kak- och godisbuffé hos Svägerska med sambo (bilden nedan) och sen kak och godisbuffé hos kompisen OA.

Jag är mätt, mätt, MÄTT! (och förmodligen lite sockerhög)



Tomten har jag inte gjort själv, utan köpte den på hemtex. Tyckte den var så söt att jag inte kunde låta bli att köpa den, och gav den i "för tidig julklapp" till kompisen VE när jag var där på pizza och glöggkväll i onsdags.

Jag var också på card-making-kurs i torsdags med sötaste svägerskan som jag gärna vill blogga om.
En ny kortteknik fick vi lära oss (distresskort) och även en ny teknik för rosetter! Perfekt inför jul! Men det får jag visa i ett annat inlägg. Nu orkar jag inte.

Nu ska vi varva ner från sockret och zzzzova! Imorgon väntar början på ytterligare en minst.sagt.hektisk.vecka!

Adventskramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback