Hemma igen

Hejhopp!

Nu är vi alltså hemma från Italien, Sicilien igen.
Efter en kort avrundning i hemstaden med mina föräldrar (som också var med på resan) kom vi hem idag vid 14-tiden, och kände: "Shit, vi kommer inte hinna göra nånting alls innan det är dags för jobbet igen." FEL! =)

Värmen är ett faktum och det motiverar en sommarmänniska som mig till tusen!

Vi började givetvis med att packa upp och äta lite lunch.

(Parentes: Jag har läst en bok den här veckan, ISO-dieten, och känner mig tokmotiverad.
Inte att just leva helt strikt efter en diet, men att skärpa mig.
Allt som stod i boken visste jag redan. En hel del fakta om Kolhydrater, fett, proteiner samt behovet av dem och kvaliten på dem osv.
Allt som jag kunde förbättra, har jag en gång (för inte speciellt länge sen) skött riktigt bra, dvs träna ordentligt och äta regelbundet...
Summerar man detta är allt jag/vi behöver göra är att komma in i gamla vanor igen...
låter inte så svårt, eller hur?! Jag tror det går om jag bara skärper mig =)
Tror inte du?)

Sen åkte vi ut och hadlade (rätt)mat, blomjord, frön och lite andra prylar till balkongen.
Vi tog även en sväng förbi den tomt som vi är hysteriskt sugna på att köpa...
När vi kom hem planterade jag 3 av 4 av mina efterlängtade tomatplantor, som min pappabarilla drivit upp, i våra nya superfina krukor!

Våra nya krukor! ❤

Efter att jag planterat de första två ringde VE och ville prommenera! Skojar du? Det är ju superfint väder och vi har inte snackat på över en vecka, det var inget svårt val =) En tredje blev planterad och nummer fyra bor inomhus till imorgon.

Nu har jag precis kommit tillbaka från vår promenad och Anders har gått iväg på något styrelsemöte... Jag mår bra i både kroppen och själen efter promenaden och känner mig nöjd eftersom jag stolt kan konstatera att riktigt mycket blivit uträttat idag! =)

Det här har varit en bra dag! =)

Kommentarer
Postat av: Anki panki panik

Vad kul det är att läsa om dej! Man blir alldeles sketa-glad inuti! Lycka till med tomaterna hörru <3

Kramar & hönsbajs

2010-05-21 @ 21:01:34
Postat av: Nadja

Hej! Vad kul att du också läser bloggen! Det hade jag ingen aning om =P

Kul att du verkar gilla den också =) Jag är lite dålig på att skriva regelbundet, men jag tycker det är förbannat kul när man väl får tid till det =) Hoppas du vill kika in då och då =) KRAM!

2010-05-23 @ 22:51:23
URL: http://vivalanadja.blogg.se/
Postat av: Forza Inter!

Grattis till stora trippeln och i synnerhet Champions League segern. Det var bra! Ha det gott!

2010-05-24 @ 09:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback