Vemdalen 2010

Haha, ja det är sant!

Ni tror väl att jag inte gör annat än att åka bräda på helgerna och stressar på vardagarna, och vet ni vad, det är faktiskt ungefär så de senaste månaderna sett ut!

I söndags kom vi hem från en weekend i Vemdalen (Härjedalen) där vi åkt bräda, skumpat runt på skoter och stuffat loss på dansgolven tillsammans med Anders jobbarkompisar (totalt 67 personer, den du!)

Det var fint väder, skönt sälskap och riktigt, riktigt bra organiserat.
Stugorna var jättefina! Byggda 2007 och lyxigt utrustade med 4 sovrum (varav ett med platt-TV), stort välutrustat kök, stort vardagsrum med platt-TV och stor stereo samt dubbla badrum varav ett med bastu för 6 personer. Finfint!
Åkningen var bra, men jag har svårt att hurra högljutt över den efter en vecka i franska alperna... det sätter liksom saker i perspektiv.

Jag på snowboard, svarta backar hela helgen! Woho!

Jag spelar gitarr på Anders. Äkta After ski-känsla!


Lite mer sansad utgång på kvällen, man måste ju orka ut i backen på morgonen!


Kompisen JM var också med och på lördagkvällen hade vi ett framträdande där vi var gänget ur "fem myror är fler än fyra elefanter". Anders var toppen som Brasse, JM glänste som Magnus och jag själv var givetvis Eva. Kul som sjutton var det när vi plockade fram bilder på de övriga i stugan från "latjo lajban-väskan" och dividerade om vem som skulle bort... nostalgi!


JM hade med sitt SingStar! TJOHO!


På söndagen var det fräsig skotertur med räserfart, renskavslunch och fina vyer

Jag känner inte många som år efter år både vill och verkligen lyckas med att anordna sånna här stora resor samtidigt som han pluggar språk, jobbar heltid, är chef, tränar, sitter med i en styrelse och lyckas vara en helt fantastisk pojkvän. Men min Anders fixar tydligen det!
✰✰✰ Alla guldstjärnor till dig älskling!!! ✰✰✰

Idag efter jobbet gjorde Frugan (min jättegamla jättebästa kompis från hemorten) mig äran att hälsa på i storstaden efter ett ärende. Vi tog en snabb fika innan hennes tåg skulle gå och jag blev helt lycklig innuti av att träffa henne! Du betyder så mycket för mig frugan, glöm aldrig det!♡

I övrigt har jag idag beställt tågbiljett till TUR i göteborg (turistmässan). Som yrkesverksam inom området har det under flera år varit väldigt viktigt för mig att åka dit och även om jag inte längre är lika operativ är det väldigt bra för mig ur en strategisk vinkel att åka dit.... jobbsnack... suck.... förlåt att jag slinter på de tangenterna efter klockan 18.... ;)
✈ ✈ ✈ ✈ ✈ ✈ ✈

Nu blir det snabb avrundning här för ett nytt avsnitt av desperate housewives, något sånt kan man ju inte missa!

Kram och gokväll på er!!!

Kommentarer
Postat av: Frugan

Underbart å se dig, hjärtat!! :) Måste bli en längre stund nästa gång!

Massa pussar & kramar

2010-03-16 @ 22:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback