Livskvalitet=läsa tidningen?

Hejhopp!

Efter en hektisk dag på jobbet är det nu dags för fredagsmys med fästman och film.
Till middag blir det raps (ja du läste rätt) och hemmagjorda köttbullar (recept i separat inlägg), och till filmen har vi köpt något så onyttigt som ostbågar! Japp! Vi tänker synda med ostbågar och salami ikväll. Sådetså.

En sak som jag hunnit tänka lite på under den här pågående stressiga perioden i mitt liv är vikten och betydelsen av att ta effektiva och lyxiga pauser.
En sådan effektiv och lite lyxig paus, något som får mig att slappna av och samtidigt bli peppad, är att läsa en hobbytidning! Kan göra det medans jag äter eller medan jag väntar på bussen. Det är mys och lyck på samma gång!
Matlagningstidningar och heminredningstidningar dimper ner med jämna mellanrum i brevlådan tack vare mysiga personer.
Då och då kan vi nämligen få en prenumeration på någon trevlig tidning i present av en vänlig svärmor eller en kärleksfull mamma eller helt enkelt en kompis som vet vad vi gillar. Där har vi livskvalitet med presentsnören!

Genom att ge bort tidningsprenumerationer ger man både lite info/idéer/tips/humor/fakta etc OCH en anledning för personen i fråga att ta det lite lungt.

Jag har också gett bort flera prenumerationer och det brukar uppskattas!
Bara ett litet enkelt presenttips såhär en regnig fredagkväll i stockholm, till någon du tycker om, eller varför inte - en present till dig själv?

Ha en mysig fredagkväll allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback