vardagsblogg...

Hejsan,

Med mer eller mindre en veckas totalt stiltje i bloggen försökte jag igår stolt gå in och skriva ett inlägg om Thom Yung Koong-soppan som jag gjort...
Hade förberett mig genom att vara klar med allt som skulle göras, lagat mat, ätit mat.. och ja... hade elt enkelt tid över innan det var dags för dusch och utgång.
Vad händer då...? Jo, men självklart det enda logiska: Bloggen funkar inte!!!
Kom inte in någonstans alls på min blogg, utan den bara stod och malde tills den sa att det var ett server error.... Anar ni min biterhet? Jo, jag förstår det. Det blogginlägget får helt enkelt vänta lite.
Men med det sagt så går jag nu över till att vara mitt gamla muntra (?) jag igen =)

Tänkte berätta lite snabbt om den här veckan, men kom på att det enda jag kan skriva är jobb,jobb, jobb. JA, det är mycket nu. Jag menar inte att klaga, har ju ett superbra jobb som jag trivs mycket bra med! Men eftersom detta är en enkel vardagsblogg där jag bloggar om mitt liv och det faktiskt består mest av jobb ibland, så kan det lätt bli en del stressrelaterade grymtningar ibland.
Så:
I måndags tränade jag (SKÖNT! Har börjat se resultat på vågen nu också. Det gillar vi,)
Tisdag, onsdag och torsdag var sena jobbkvällar och således hände typ inget annat, förutom att jag hade fikadag i torsdags och eftersom jag hade så lite tid hemma slutade det med att jag och min hjälpsamma sambo var uppe och bakade 00:30. Men det blev gott och fint! =)
I fredags fick vi ta oss i kragen och eftersom jag slutade tidigt (alltså normal tid, klockan 17) ansåg vi oss ha tid att träna, äta god mat och slappna av hela kvällen.
På vägen hem blev vi bjudna av Frendy (VE med man) för filmkväll. Vem kan tacka nej till en sådan inbjudan? Men vi skulle ju träna!!! Så vi ick helt enkelt börja skynda oss igen.
Panik, träningskläder på, gymkortet i högerhanden och vattenflaskan i vänster, nu kör vi!
Uppvärmningen som gick... sådär. Hade ju jobbat som en galning och sovit dåligt hela veckan. Det i kombination med lite mat dagen till ära är inte de bästa förutsättningarna. Hur som helst så kom vi igen och körde rygg och mage. Mycket bra.
Hem, proteinshake, dusch, gårdagens wook i matlådeform, mascara, fan mascaran är nästan slut. Iväg!
Vi kom 20 minuter sent. OA och JM (de andra två som skulle komma) kom 30 minuter sent. Puh! Inte sist!
Vi kollade på "Sommaren med Göran" och låt mig säga: Herre gud, den var rolig.
VE hade även gjort en förbannat god schweizernötskaka... MUMS! Det blev alltså en lugn kväll.... tillslut!

Igår var destu mindre produktiv. Vi handlade, köpte nya krukor, ny mascara, tog det lugnt hela dagen. Jag gjorde god mat som vi hann äta i lugn och ro och senare på kvällen åt vi även middag med några jobbarkompisar till mig och deras respektive.

Idag är det fixardag.
Vi har tvättat (och krympt en av mina ylletröjor) samt ätit frukost och nu är det dags att gå iväg till gästlägenheten som vi fått äran att inreda för att se vilken potential som finns.
I eftermiddag blir det bak och fika med svärisarna, kanske bastu med vännerna, och om vi har tur, hinner vi till och med ta det lugnt  med en film ikväll!

Ha en skön söndag, det tänker jag ha!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback