Lördag innan julafton 2010...

Hello,

Så, vad har jag ägnat mig åt den här lördagen innan julafton 2010?

Först - Dagens gnäll:
Min extrema huvudvärk har krupit ner i nacken och bosatt sig där idag. Som en stålkrage av smärta. Tack för den.
Nåja, jag har i alla fall inte huvudvärk idag.... om jag inte går för hårt med fötterna eller gör hastiga rörelser...
Halsontet som spökat har övergått till snuva och öronlock. (vilket jag faktiskt föredrar framför halsont)... så det var ju bra då....

Sen - Dagens mys, och det har det faktiskt varit trots allt gnäll...

Efter en extremt lugn morgon i form av täcke med horizontalläge i soffan (täcke i soffan händer liksom inte i den här lägenheten annars) och brunch bestämde vi oss för att röra lite på oss.
Vi gav oss av till andra sidan stan för omväxling och märkte strax att vi hade rätt så bra flyt. Några timmar och en tallrik thaimat senare hade vår handskrivna lista fått många trevliga bockar och vi hade helt enkelt avklarat en del julklappar.

Välförtjänta av en god fikarast begav vi oss till svärföräldrarna för lite kaffe, glögg och fem sorters kakor... jag åt två, Anders tittade på. (Stackarn kan ju fortfarande inte tugga pga utdragen tand).

Vi åkte hem och slappade lite och tog en dusch, sen åkte vi till JeSus för lite filmtajm och min och SusBus smygstart på julen. Vi bytte klappar och fick öppna med en gång!

Jag fick en aldeles bedårande(!) tårtspade som liksom skär hela biten på en gång (och alltså inte bara ena sidan) samt ett gäng jättegulliga chokladbitar med texter som "du är bäst" och "du är en godbit" på. Söta fina SusBus!!! Tack! =)

SusBus fick två gytlappar av mig i form av två barbapappor. Finns en lång historia till det som involverar julklappar och barbapappor... ja... så mycket längre än så är nog inte historien om jag tänker efter... men den är viktig ;)

Nu nalkas säng och kudde.
Jag hoppas innerligt på att kunna sova inatt. Vore väldans trevligt så jag kunde få vara människa imorgon, fjärde advent...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback