Plommon eller inte plommon?

Vi startar med en panelundersökning:
Vad vill man helst göra på en torsdag? Tvätta eller äta fondue?
AJ vill tydligen hellre äta fondue med sina kollegor än att tvätta våra kläder... märkligt tycker jag ;)
Gissa vad som alltså återstår för mig... japp.

Nu till saken:
Jag har stött på problem... eller utmaningar som det heter i inköpsvärlden.
Jag har slut på bra plommonrecept, men långt ifrån slut på plommon!

Dessutom ska vi till hemstaden imorgon direkt efter jobbet och klockan är 20:30.
Gör jag inget med plommonen nu så blir de dåliga, men jag vet ju för sjuttsingen inte vad jag ska göra!!!
VAD SKA JAG GÖRA FÖR NÅT?

Sylt har vi mängder av, likaså marmelad.
Jag har inte ingredienserna för chutny, choutney, eller hur det nu stavas.
Muffins gjorde jag ju igår.
Plommonkaka kräver för lite plommon i förhållande till andra ingredienser, alltså inte effektivt nog.
Skulle kunna koka in plommon men har varken vanilj eller kanelstång.
Plommonkräm återstår, men det gjorde jag för inte så längesen...
Lagom spännande att göra samma sak igen...
Saknar tid och ingredienser...
Suck...
Plommonkräm...
Det får helt enkelt bli plommonkräm igen.

Om någon klagar tänker jag straffa genom att mata denne någon med plommon...
Då borde det gå åt några stycken....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback