Paret som lekte med köttbullar

Jag och AJ har en mycket legitim anledning till varför jag inte bloggade igår.
Det är nämligen så att vi har malt köttfärs och gjort köttbullar!

Totalt 3 olika sorter och totalt hela 298 stycken!
Jag besparar er bilder på hur man tillverkar köttfärsen, men jag kan meddela att det tog hela igår kväll.
Idag gjorde vi köttbullar vilket är trevligare att beskåda=)

Vi vill passa på att tacka Pastan för vår underbara köksassistent samt tillhörande köttkvarn, etc! TACK!

Här är makeriet:

Jag rullade, rullade och rullade medan AJ stekte, stekte och stekte


Och här är resultatet:

Överst ser ni två plåtar Vitlök och chilli (60st),
Nedanför ser ni Persilja och lök (166 st), samt Libanesisk chillisalsa (69st)

(saknas på bild; de tre stackarna vi åt upp på vägen)

********************!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MUMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!********************

Kommentarer
Postat av: P e M

complimenti! Il vostro debutto é veramente ammirevole. Il vostro team sembra molto bene organizzato.Buon appetito e tanti abbracci

2009-09-23 @ 09:08:42
Postat av: SusBus

298 köttbullar... då vet du vad du ska ha i matlådan ett tag framöver! =)

2009-09-24 @ 18:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback