Fotbollssnack

Igår var det dags för en riktig fotbollskväll.
Inter, som är mitt "all time favorite-lag", skulle möte Barcelona som jag anser är ett  riktigt duktigt lag och Zlatan, som jag verkligen inte tycker speciellt bra om, men som dessvärre vet hur man får in bollen i mål.

Jag blev väldigt, för att inte säga extremt glad när Zlatan lämnade Inter för Barca.
Jag har under hans Inter-tid verkligen mått dåligt över att de kallar Inter för "Zlatans Inter" eller när de säger att det är BARA och ENDAST tack vare honom som de vann ligan.

Inter är ett bra lag som var bra innan Ibra kom in.
Jodå - Dom har haft sina tunga vändor med varierande kvalitet på valet av att köpa och sälja spelare.
Visst - dom förlorade en och annan match innan Herr Ibrahimovic tog sitt steg in i Inter.
Men ta mej fasen - Dom tog ligaguldet även innan Ibra kom!!!

Matchen igår sågs hos en killkompis: OA som skiter helt och fullt i fotboll.
Han, Jag och AJ samt Frendy (ett par) och deras hund samlades klockan 20:00 för att starta kvällen med lite Idol.
När matchen började var chipsen slut, men vi hade gott om grönsaker med dipp. "De håller sig lugna ett tag till" tänkte jag och syftade på killarna i gänget.

Ingen av dem är nämligen intresserade av fotboll.
Ni behöver ju inte bli förvånade när jag berättar att vid halvlek var även de andra snacksen slut.
Killarna ville vid det laget titta på något annat, men jag som satt på helspänn efter en första halvlek som bjöd på det mesta utom mål, fick min vilja igenom att se även de kommande 45 minutrarna.

Andra halvlek var lite mer av en besvikelse. Båda lagen verkade trötta och jag blev riktigt nervös ju mer matchen pågick. Inters försvar var itne som det skulle ha varit.

Eto'o som påstår sig vara anfallare syntes inte till speciellt väl heller. Var det för att de faktiskt spelade mot Barca?

Barcelona imponerade inte heller något vidare, och näe, jag tycker inte att Zlatan gjorde en bättre match än någon annan på plan. Han gjorde ett försök till ett klackmål, men gubben, det funkar inte alltid att stiiila in den på ensamt diva-manér. Ibland måste man ta del av ett bra lagspel också.

När matchen väl slutade (0-0) hade AJ somnat och hunden börjat gny. Det var dags att åka hem.

Jag känner mig hyfsat tillfreds med resultatet. Det var en ren och fin match, och inget av lagen förtjänade riktigt vinst mer än något annat. (sen tycker jag ju givetvis alltid att Inter ska vinna, men det är en annan sak).

Efter matchen, och under givetvis, saknade jag mina kompisar AM, Sören och FZ, de två personerna som jag tycker är roligast att prata fotboll med.

FZ är den enda som skulle kunna köra hela reportersnacket om en hel match i efterhand för mig, och få mig att tycka att det är intressant.

Och jag och AM, vi har ett förflutet med måååånga matcher på O'learys i Göteborg. Stämning säger jag bara! Dessutom håller han på Barca =)

Söta Sören konverterade till Italien under VM2006 och har sedan dess varit en höjdare att titta på fotboll med, även hon.

En stor fet guldstjärna i kanten till min AJ som ordnade och stod ut med en riktig helkväll med fotboll trots hans totala avsaknad av intresse för denna sport!


Kommentarer
Postat av: Forza Eto

hehe så kul att läsa... jag håller med om att matchen var lite trist, och vet du vad? Jag höll självklart på Inter! Det har ju blivit en helt sjuk hype kring Barca och Zlatan och sånt där blir jag tvär av... Heja Italien, visa vart skåpet ska stå :-)



Ciao!

2009-09-21 @ 11:39:30
Postat av: Nadja

Najs, det tackar vi för!

Haha, vad kul att du bytt Forza-snubbe nu ;o)

Vad glad jag blir när jag får dina kommentarer på bloggen!!! Kram!

2009-09-22 @ 23:17:38
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback