Veckan som var (lite mycket, men) superkul

Nu viner vinden utanför. Det slår i fönstrena på balkongen.
Jag har varit och tränat och duschat och nu sitter jag här med ett stort glas banan och granatäpple-smoothie framför mig.
Äntligen en timma av "inte göra nåt" innan jag går och lägger mig.

Jag så gott som lovade en gigantisk retroblogg tidigare idag, så här kommer den!

I tisdags bloggade jag visserligen men tänkte ändå börja med att berätta hur trött jag var på SJ:s kundtjänst den dagen.
JÄTTE TRÖTT
Jag ska även förklara varför.
Skulle betala med värdebevis som jag fått för att de klantat sig en annan gång, men värdebeviset ville inte gå igenom.
Jo, jag ringde upp och fick kö-nummer 39. Efter 18 minuters väntan kom jag fram och då la någon på i örat på mig.
Jag ringde upp igen och var nummer 31 *Mutter*
Jag testade att betala emd värdebeviset om och om igen medans jag väntade
Efter 12 minuter var jag nummer 14 och värdebeviset gick igenom.
JÄTTE TRÖTT.

Men nu till allt annat som hände!

I onsdags var det Bowling med några från mitt jobb!
Jag hade inga större ambitioner, utan var nöjd om jag över huvud taget fick iväg bollen eller vad det heter på banan.
Vet ni vad!? Det gick inte så illa ändå! Jag var i samma klass som de andra damerna i mitt lag och gjorde en strike och flera spärrar!
 
Jag och klotet som jag döpte till Herbert

Min alkoholfria drink (jag körde som vanligt)


I torsdags hade jag leverantörsmiddag och dans (Samt laktos och gluten-test hos farbror doktorn)
Hade behövt jobba över den dagen, men hade leverantörsmöte med middag klockan fem. Helt galet stressad ankom jag i tid och efter en avkopplande, väldigt fin, middag, åkte jag vidare till dansklubben och körde hårt.
Den här gången var det mycket roligare än förra, och det känns som att även den här gruppen, och de här lärarna kag ge mig 8 (eller 6 till) riktigt roliga kvällar!

Mardröm! Det gick en maska redan på morgonen, men som tur var köpte söta kollegan AI nya till mig på lunchen. TACK!

I fredags myste jag med ST och efter för mycket thaimat, en halv kladdkaka och en påse popcorn såg vi Annika och Magnus segra i Let's Dance!!!
TROR du jag var glad? Shit! Jag och ST tittade på varandra och skrattade och skrek!

Hate to say it men bilden är inte min, den är från TV4.se

På lördagen fick jag gå upp i ottan, Danmark och 36 timmar i köpenhamn med AJ väntade.
                                                         
Solen sken, jag åt plättar!                                                        Bild från tåget på bron över till danmark

AJ mötte mig vid tåget och Vi kunde starta vår minisemester!
Vi var galet turistiga. Tittade på valda delar av staden, åt pølse och drack Carlsberg hela dagen.
Vi tog siesta på vårt hotellrum framåt eftermiddagen och spenderade mesta delen av kvällen på en superbra restaurang.
En dundergod T-ben -stek var fick vi i oss och sköljde ner den med rött vin. Lyxigt!
Vi fortsatte på samma restaurang med drinkar och cocktails.


AJ turistar sig 
 
Jag är turistig med pølse i handen och karta under armen

(Tyvärr lyckades vi båda glömma våra kameror hemma så det blev inte så mycket mer kort än såhär från Köpenhamn.)

Vi kom överens om att åka tillbaka i sommar igen, när det är varmt, och gå mera längs den vackra hamnen.

Söndagen spenderades alltså också mestadels i köpenhamn, och tyvärr även på tåget hem. Jag var hemma vid 23 och hade, som du förstår, inga större svårigheter att somna.

Ja, hörni, det var nog allt.
Har jag missat något, eller om ni vill att jag ska skriva mer om något, så får ni väl hojta till.

Nu ska jag gå och lägga mig och lyssna till blåsten utanför fönstret och tänka mig tillbaka till i onsdags, när det var såhär fint väder:

Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: PetramedAochE

Härligt! =D

2009-03-31 @ 12:20:06
URL: http://PetramedAochE.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback