Nadja kan snurra!

Hejsan! Har ni saknat mig?

Nu är jag hemma igen efter fyra dagar på annan ort.
Åre har gjorts osäkert och jag har varit delaktig.

Vill börja med att säga att det var en underbart grym resa! Sjukt kul och riktigt bra anordnat.
Kul folk i 8-manna-stugan, ett konstant party i bussen upp, Underbar afterski, och en grymt bra reseledare!
Dessutom har jag fått äran att kora världens bästa snowboardlärarpojkvän (det blev AJ om någon undrade)

Om någon råkat missa det innan så har jag försökt lära mig åka snowboard den här vintern.
Fanken vad kul det är!
Rekommenderas dock inte om du inte känner för att:
1)ramla
2)få snö överallt
3)ramla
Jag kände uppenbarligen för alla tre eftersom jag haft hysteriskt kul!

Det gick ju trögt i början av året. De två första åkdagarna slutade med blå knän och funderingar över meningen med vintersporter. Skam den som ger sig dock.
Jag skaffade fler underställ investerade i vadderade knäskydd och gav mig tusan på att göra det igen!
Vad glad jag är nu!
Jag har en axel där något måste gått sönder, jag har småsår på armen och jag är flera tusen kronor fattigare men vet ni vad? Det är så värt det!

Jag kunde redan från dag ett snurra i form av mindre graciöst utförda kullerbyttor ner för backen, men nu kan jag faktiskt vända på själva brädan. Alltså åka åt båda hållen... Efter varandra...
Jaja, det kanske inte låter så märkvärdigt men för mig är det stort!
Jag är stolt och AJ är stolt och jag vill åka mera mera mera!!!

I går spenderade vi förmiddagen med att äventyrsbada och relaxa i bubbelpool. Det var superkul och jag tror att mina "muskler" uppskattade det varma vattnet och bubbelmassagen.
Sen var det buss i 8h till huvudstaden och klockan fyra i morse var det dags för uppgång.

"Tåg till Göteborg 06:00 avgår från spår 12"
Lagom kul. Riktigt tungt att åka från AJ varje gång.
Idag träffade jag dock helt otippat MH, en väldigt bra vän, på stationen.
Även om det bara var ett snabbt hej, en kram, och et konstaterande om att vi inte skulle med samma tåg så lyste det ändå upp morgonen, så, kul att se dig vännen! nästa gång kanske vi kan tima det där med tågen ännu bättre!?

Nä hörni,
Nu ska jag äta lite och sen är det träning som gäller trots att jag är så trött att jag skelar.
Vi kanske ses senare... !

Kommentarer
Postat av: Mico

Jättekul o se dig med vännen. Hade varit kul om vi kunde sällskapa upp nån gång. Imponerad av att ni löser helgbo-förhållandet... själv är jag helt knäckt när jag måste lämna hela tiden.

Ta hand om dig så länge.

Kram!

2009-03-10 @ 22:11:08
Postat av: Nadja

Jag är också helt knäckt varje gång... det är så man vet att det är värt det!

Kram!

2009-03-13 @ 18:51:07
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback