Fjantigt enkel räkpasta!

Hej på er!
Det var så längesedan jag lade upp ett recept nu så jag tycker det är dags för ett!
Jag tycker väldigt mycket om att tillaga avancerade gastronomiska underverk, men på förfrågan fokuserar jag på enkla vardagsrecept som passar till matlåda här på bloggen.

Fjantigt enkel räkpasta

2p, ca 10 minuter

Ingredienser:
Pasta till 2p  t ex makaroner
ca 150g skalade stora frysta räkor
1/2 lime
Smör
Dill (jag kör färsk frusen)
2 avokadosar

Gör så här:


Koka pastan

Fräs räkorna i lite smör och ta av dem från plattan
  

strö i  dillen och rör om ordentligt

ungefär såhär mycket

Pressa ner en halv lime och rör om igen

varför tog jag kort på limen?

Hacka upp en avokado precis innan du serverar, ha ner den i pastan, och strö tillsist över lite gourmetsalt!

MUMS!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback