kvällens affärsmiddag

Har precis kommit hem efter en affärsmiddag med mitt team och leverantörer.
Efter att ha hållt i en halvdagskonferens var det dags för en kick off-middag för teamet.
Jag hade bokat stället och det visade sig vara ett bra val. Perfekt miljö med hög professionell mysfaktor!
Dock gick mina smaklökar och frågade sitt fackförbund om det var okej med sådan blandning redan vid förrätten, och om de vid huvudrätten hade gått ut i strejk så var de redo för att begravas levande vid efterätten!

Skämt åsido, det var väldigt gott, och väldigt varierat.
Det finns ingen meny att kopiera in här, då kocken själv bestämmer vad han vill bjuda på för förrätt och efterätt från kväll till kväll, men det jag minns (och jag har memorerat noga) finns att läsa här ;

Förrätt (tre små tallrikar)
Tandoririmmad lax med spetskålsstrimlor och tomatvinegrette och
Oxkind-paté med morots-terrine, persiljevinegrett och friterad persilja och
kyklingbulle (de hade finare, franskare namn) med champinjoner och shitake samt svampbuljong

Huvudrätt
Hel halstrad kolja med blåmusslor, fänkål och ...

Efterätt (tre små tallrikar)
Chokladglass med chilli och vinäger och
Creme brulé med mocca och apelsin och
Chokladskiva(typ komprimerad kladdkaka eller hårt smör) med syltade bär, grädde och jordgubbsvinegrette


Till detta drack jag ett glas alkoholfrittt vitt vin (kan ej rekommenderas), fem glas vatten och en kopp starkt grönt thé.



Jag vågar påstå att jag är redo för att sova nu!
Smaklig sömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback