Jul och bortkopplad från allt

Hej på er,

Har varit borta ett tag eftersom det varit jul och sånt...
Ja ingen har väl missat att det varit jul, så det behöver jag ju inte skriva så mycket om men jag kankse kan berätta lite om hur mysigt det var i vår stuga bara!?
Det var en härlig helg med både julafton hos svägerskan med sambons familj, samt juldag hos mina föräldrar i hemstaden där vi träffade "min halva av släkten"... nästan... tyvärr träffade jag inte brorsan denna julen eftersom de bor för långt bort =(

Hur som helst;
dagen före dopparedagen var minst sagt hektisk.
Den 23:e spenderades med jobb hemifrån med inte mindre än tre slutförhandlingar. Dessutom hann jag även plocka i lägenheten, göra sista julpysslet i form av nejlikoapelsiner, slå in sista julklapparna, bjuda svärföräldrarna på fika (Nespressos pepparkakskaffe - mums!) OCH gå till frissan och skämma bort mig själv i 2,5 timmar, SAMT ha traditionell dagen-före-dopparedagen-uppesittarkväll hos svärföräldrarna! Galet men effektivt!

Sen var det ju då JULAFTON!
Upp med tuppen (eller tomten) och in i duschen. På med julkläderna och fram med frukosten.
Klockan 09:00 fick vi julfrukostgäster i form av en av AJs bästa vänner och hennes man. Paket utbyttes, frukost åts och skratt utdelades. Sen var det dags att springa ner till bilen som skulle ta oss till AJs systers hus, där vi skulle fira jul!

Julaftonen var supermysig och helt traditionsenlig. Inte en grej saknades på julbordet som åts klockan 13.00. Kalle Anka och hans vänner hälsade på klockan 15 och efter det var det dags för julklapparna! HUR många julklappar som hellst!!!
Sen var det givetvis dags för julegröten och andra taget av skinkan. MYS!
Efter en härlig julafton begav vi oss hemåt igen, bara för att packa väskorna och sedan gå och lägga oss.

Den 25e (Pappa barillas födelsedag) åkte vi till min hemstad med tåg.
Förutom att vi (och alla andra resenärer)höll på att missa tåget på grund av en väldigt sen spårändring, samt att sista tåget blev försenat på grund av snöoväder, kom vi fram bra.

Med två tjocka, tunga resväskor, två överfulla ryggsäckar, en handväska, en dataväska och en påse mötte vi upp min pappa på en snöig parkering någonstans i västsverige.
Kvällen fortsatte med mys och paketöppning framför granen och kaminen tänd.
Tre av mina systersöner var där och vi avnjöt tillsammans ett julbord som mamma fixat enligt alla konstens regler.
En jättemysig juldag med mina närmaste och käraste!

Annandagen (igår) träffade jag min syster och hennes två minstingar. Åter igen fick jultomten rycka ut och ytterligare en säcklast lämnades av.
Jag är rätt övertygad om att de flesta gillade julgodiset som jag och AJ hade gjort, men min syrra visade det verkligen. Jag ska nog göra en egen burk till henne nästa år =)

Annandagen avslutades med fin middag hos pastan och ett strömavbrott på ca 45 minuter. Detta strömavbrott gav oss en anledning att tända ljus och höjde mysfaktorn ytterligare. Inte dumt alls!



Jaha hörni... det där var ju väldigt mycket information om hur vår jul gick till.
Nu har AJ åkt hem för att hans jobb kallar, och jag ska snart gå och lägga mig.
Två semesterdagar till har jag planerat här i hemstaden, och förmodligen tar jag svängen förbi mitt kära göteborg när jag åker hem igen för att träffa vännerna Sören och AM.
Innan dess (imorn) ska jag dock träffa min barndomsvän PetramedAochE och hennes barn vilket ska bli j*kligt häftigt med tanke på att vi inte setts på ett antal år! Spännande, pirrigt och lite nervöst... men jag längtar och ser fram emot det!

God natt nu, och sov så gott... jag ska göra mitt bästa för att göra det samma =)

Krams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback