kreativ driftstörnig

Nu har internet precis kommit upp igen efter att ha legat nere i två dagar. (tjoho)
I förrgår kväll kolapsade hela nätet verkar det som, och när jag igår eftermiddag ringde till "ShitNet" som jag nu väljer att kalla dem fick jag av en metallisk telefonsvarare reda på följande;
"Ni som bor i xxxxx har en driftstörning"
Jag kunde inte låta bli att säga "Nääääää, det menar du inte!?" trots att jag visste hur lite telefonsvararen skulle bry sig om mina sarkastiska kommentarer.

Hur som helst så behagade den metalliska rösten inte meddela mig någon tid då det skulle vara färdigt.
På kvällen igår började det hagla och blixtra och åska som bara den, och jag tänkte att; "om nätet var paj innan, vad är det då nu?"
Så ni förstår ju hur glad jag var imorse då jag, efter lite omstarter osv, äntligen kunde röra mig i den sociala etern igen!!!

Stort hagel

Vad har nu hänt medans nätet låg nere?
Igår lyckades jag och min oförmåga att flytta saker med tankekraft åstadkomma ganska mycket.
Förutom att städa upp en av två arbetsbänkar och plavera en massa prylar i köket samt ha sönder en krita till AJ's griffeltavla lyckades jag även göra Kräm och mata Guinnes.
Nu låter det som att jag aldrig matat Guinnes förut men det var lite speciellt igår. Hon fick nämligen smaka på en paranöt!
Jag tror jag hittat hennes favoitsnacks minsann!

Kritan tål inte att tappas i golvet

Krämen fick bli gjord på Plommon från pastans trädgård, och den blev riktigt lyckad!
För piffa till den lite hade jag i skal och saft av en väldigt liten citron (lime-storlek). Detta gjorde att den blev lite surare än vanlig kräm, precis som jag gillar det. Dock blev den lite lösare också, och jag funderar på om det var citronen som gjorde det eller om jag bara hade i för lite potatismjöl...?
I dont know.

Före och efter-bild på plommonen =)

Idag håller jag inte på med alls lika mycket som tidigare i veckan.
Min kära AJ sa till mig att ta det lite lugnt idag efter att jag uttryckligen meddelat (läs: gnällt onödigt mycket) att jag är urless på att göra sambosakerna själv (AJ jobbar ju givetvis) och att jobba i samma rum hela dagen utan att få så mycket gjort som jag önskar.
I vanlig ordning har jag VISST fått mycket gjort, men är totalt okapabel att se det själv, utan tycker att jag gjort för lite. Ständigt "inte tillräckligt duktig" för mig själv.

Med det sagt så tänker jag nu gå och fortsätta med avfrostningen av frysen!


Kramkalas!

PS.
Ni som tycker att det är dåligt med bilder i många av inläggen;
Jag vet. Min kamera är tokdum och jag har inga bilder från typ jättelänge på den. Det som sätts upp här är med mobilkamera och därav av svajade kvalitet.
Jag ska försöka lösa biffen på nåt sätt. Sorry!

Kommentarer
Postat av: Antonietta

Ciao! Buona continuazione......

abbracci

2009-08-14 @ 20:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback