Parli Italiano?

Hej på er!

Ingen fara, jag ska inte skriva ett helt inlägg på italienska...
Jag vill bara klämma in hur söt min AJ är som är på italienska-kurs i skrivandets stund. ♥

Har du inte klurat ut vad frågan i rubriken betyder ännu så är svaret på den nej.

Inlägget heter "Pratar du italienska?"

I alla fall;
Jag är hemma nu, äntligen,  efter en dag på resande fot med jobbet.
Mer resande kommer det bli också, för imorgon blir det tjänsteresa tvärs över landet och på torsdag blir det norröver.
Men om vi inte fokuserar på mitt jobb, utan på det privata livet, som den här bloggen mest handlar om, så ska jag berätta om helgen!

Det var en gång en helg när vi var hos pastan i min hemstad och hälsade på...
Det var supermystigt att träffa dom. Skönt att kunna ta det lite lugnt ihop, och roligt att vi gjorde ett litet äventyr under lördagen.
Vi var på ett ställe som heter Hällekis, där man kan njuta av såväl grönskande trädgårdar och hantverk som frisk luft och vackra vyer. Just detta gjorde vi.
Det var perfekt väder med sol som inte stekte, och det fanns mogna vindruvor, dinglandes över oss när vi åt lunch.
Vi åt vindruvorna och vi njöt av friheten, långt borta från flyttkartongerna, nära mina föräldrar och naturen.

I hantverkarbyn botaniserade vi bland olika små bodar som sålde allt mellan thé-hättor i kardad ull till vinställ av hästskor och handgjorda smycken och kort, men det var inte där vi shoppade loss.
Det gjorde vi i Rörstrand.
JÖSSES vad mycket fint vi hittade till vårt numera gemensamma kök!!!
Jag och AJ gick loss och köpte 12 nya glas med tillhörande karaff, nya thé-muggar och en tandborstmugg. Vi kommer att återvända dit kan jag säga. Vi kommer att återvända.

På lördagkvällen ägnade Jag, AJ och Pastan oss åt en hejdundrans mysig kräftskiva!
Pastan hade slått på stort med många havskräftor per person och mängder av räkor samt givetvis - vitlöksbaguetter och ostar. Precis som det ska vara!
Några nubbar till stjärtarna, och ett glas vitt till räkorna slank ner och lagom till läggdags struntade vi att gå och lägga oss och högg istället in i MammaMacaronis Riktiga Chokladkaka! MUMS! (Recept kommer på bloggen inom kort)

Dagen efter, på söndagen, ägnade vi oss diverse småpyssel i PappaBarillas trädgård.
Herrn är minst sagt grön om fingrarna, och nu är vårt kylskåp fyllt med Zucchini, Rödlök, Purjolök, Tomater (4 sorter), Gurkor, PumpaZucchini, Äpplen (5 sorter), Plommon (4 sorter) och jättemycket kärlek!


Efter lunchen bar det av till min syster.
Hon och barnen fick presenter från Amerkat som de blev mycket glada över.
Vi fikade och hade det lugnt en stund innan vi begav oss mot stora staden igen.

Väl framme (efter en avstickare där AJ (tydligen) tankade bilen med räserbensin.. (99 Oktan... jaha...?)) tog vi oss bort till JM för en redig söndagsbastu med 5 av våra vänner.
Perfekt avslut på en suverän helg!

Abbracci! (Kramar!)



Pssssst...
Jag hoppas jag kan lägga in bilder ikväll när AJ kommer hem med kameran.

Kommentarer
Postat av: PetramedAochE

Låter som en superhelg! Ser fram emot bilderna :)



kram

2009-08-25 @ 12:36:37
URL: http://www.PetramedAochE.se
Postat av: Forza Zlatan!

Ni har alltså varit i Lidköping! Helt Crazy ju :D



Hoppas allt är bra, ciao ciao!

2009-08-25 @ 13:43:37
Postat av: P e M

Siamo d'accordo anche noi che é stata un fine settimana fantastico.Lo rifaremo.Abbracci a tuttedue

2009-08-30 @ 09:12:15
Postat av: Nadja

Japp, vi var i Lidköping! Det är en mycket mysig stad =) Hoppas allt är bra?!

2009-08-31 @ 22:21:07
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback